Danes je 29.3.2024

Input:

DDV implikacije organizacije in vodenja potovanj

19.11.2018, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 6 minut

2018.21.2.10 DDV implikacije organizacije in vodenja potovanj

mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka

Podjetje A opravi vodenje in organizacijo potovanja (rezervira nočitve, pripravo hrane, dogodke itd.) za končne kupce. Potovanja so v državah EU in v Sloveniji. Podjetje A nima statusa turistične agencije, zato je dogovorjeno, da za podjetje A račune končnim strankam izstavi podjetje B, ki je turistična agencija.

Primer:

Podjetje A za svojega naročnika podjetje B organizira potovanje. Podjetje A za svoje storitve zaračuna 4 % provizije, obenem pa pošlje specifikacijo računov potovanja podjetju B. Podjetje A zbira vse račune, ki se nanašajo na potovanje – račune za hotel, vstopnice, prehrano, vodenje – in jih tudi plača, nato pa te račune prefakturira podjetju B. Podjetje B zaračuna aranžma potnikom (končnim kupcem).

Glavna dilema je, ali podjetje A nastopa kot turistična agencija ali zgolj kot posrednik?

Druge dileme:

1. Ali v tej situaciji podjetje A nastopa kot posrednik oz. subagent ali kakšna je vloga podjetja? Lahko potemtakem rečemo, da podjetje A nastopa v tujem imenu in za tuj račun in se DDV obravnava po c) točki 6. odstavka 36. člena ZDDV-1?

2. Ali bi se podjetje A štelo za posrednika samo v primeru, če bi se računi hotelov, restavracij in letalskih kart nanašali direktno na imena potnikov, ali je dovolj, če se nanašajo na podjetje, ki izda račun končnemu kupcu, tj. na podjetje B? Ta del me malo bega, saj običajno turistična agencija dobi enoten hotelski račun za celotno skupino potnikov in ne za vsakega potnika posebej (za koga je bila dejansko opravljena nočitev, se načeloma da ugotoviti iz dodatnih evidenc).

3. Kako pa je z računi, ki se ne glasijo na podjetje oziroma končnega kupca (fizično osebo), na primer v tujini, če je del ponudbe potovanja v tujini (Španija, Italija) tudi nastop plesne skupine oziroma priprava večerje v