Danes je 28.3.2024

Input:

DDV implikacije pri trgovini na drobno po pošti ali internetu

3.7.2018, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 8 minut

2018.13.2.1 DDV implikacije pri trgovini na drobno po pošti ali internetu

mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka

Stranka, ki ni zavezana k obračunu DDV, je dodatno registrirala dejavnost 47.910 Trgovina na drobno po pošti ali internetu. Trgovina poteka preko irskega spletnega portala ETSY, kupci so fizične osebe iz EU, Kanade, ZDA, Izraela, itd. Kupcev iz Slovenije nimajo, niti ne oglašujejo na tleh Slovenije. Prodajajo stare predmete, ki jih v glavnem dobijo brezplačno od fizičnih oseb, nekatere tudi kupijo, nato pa jih očistijo, obnovijo in ustvarijo zanimive dekoracije.

Naročeno blago se pošlje iz Slovenije, plačilo pa kupec opravi na poseben račun pri ETSY, ki ob plačilu izstavi obračun za svoje stroške in za ta znesek zniža plačilo stranki. Cena je sestavljena iz naročenega blaga in poštnine.

Zanima me, kako je z DDV in poročanjem? V vsakem primeru se prodaja blaga opravi končnim potrošnikom, blago pa jim odpošlje ali odpelje dobavitelj ali druga oseba – pošta, na njegov račun iz Slovenije v drugo državo članico ali izven EU.

Slovenskega DDV ne obračunamo (94. čl. ZDDV-1), DDV države kupca pa tudi ne, saj prodajalec ne dosega praga prodaje po državah kupcev in ni pri prodaji na daljavo identificiran za namene DDV v državah kupcev. Ali ravnamo pravilno?

Vaše vprašanje zahteva sistemsko rešitev, ki jo je mogoče podati izključno v okviru individualnega davčnega svetovanja na podlagi poznavanja vse dokumentacije in dejanskega stanja. V nadaljevanju zato podajam nekaj ključnih opozoril brez proučevanja listin, ki pa naj nikakor ne bodo edina osnova za sprejemanje kakršnihkoli odločitev ali celo oblikovanje poslovnega modela.

Prodaja blaga preko internetnih portalov poteka na več različnih načinov. Eden izmed njih je ta, da davčni zavezanec, dobavitelj blaga oglašuje svoje blago na internetnem portalu, ki je last drugega davčnega zavezanca. V tem primeru lastnik portala nastopa le kot vmesni člen, ki zagotavlja le to oglaševanje in je obveznost dobaviteljev blaga, da sami poskrbijo tako za dobavo blaga kot za izdajanje računov končnim strankam. Lastnik portala za oglaševanje, oziroma za posredovanje pri prodaji tega blaga zaračuna določene odstotke. Ker gre za precej pogost način prodaje, bom v nadaljevanju izhajala iz takšne predpostavke, pri tem pa opozarjam, da se v primeru drugačnega dejanskega stanja v konkretnem primeru DDV implikacij, opisanih v nadaljevanju, ne da uporabiti.

Prvi odstavek 20. člena ZDDV-1 določa, da kadar blago odpošlje ali odpelje dobavitelj, kupec ali tretja oseba, se za kraj dobave blaga šteje kraj, kjer se blago