Danes je 24.11.2020

Input:

Obračun in odbitek DDV pri preprodaji vozil

24.9.2020, , Vir: Verlag Dashöfer

2020.09.2.8 Obračun in odbitek DDV pri preprodaji vozil

mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka

Smo davčni zavezanec z registrirano dejavnostjo: G45.110 - Trgovina z avtomobili in lahkimi motornimi vozili. Vozila, ki so kupljena po NETO ceni se prodajajo z obračunanim slovenskim DDV. Vozila so kupljena kot rabljena, za katera je bil že plačan DDV, prodajajo pa se po sistemu, ki velja za rabljeno blago - z obračunanim DDV na razliko v ceni.

Ali ravnamo pravilno:

1. Pri nakupu vozil iz EU - določanje osnove: NETO nabavna vrednost + DMV = osnova na katero prištejemo DDV, ko gre za rabljeno vozilo, za katero je bil že plačan DDV: fakturna vrednost + DMV - prodajna cena = osnova za DDV.

Kam v tem primeru prištejemo stroške storitev posrednika pri prodaji (spletna dražba) in stroške transporta? Prodajna cena + neto posrednik + neto transport + DMV? Ali jih knjižimo ločeno kot odvisne stroške nabave?

2. Ali si lahko odbijamo DDV od prejetih računov, ki so vezani na dejavnost:

- Prejeti račun za oglaševanje na spletnem oglasniku?

- Ali račun za identifikacijo vozila pri pridobitvi iz EU (homologacija) knjižimo na zalogo vezano na vozilo ali direktno na strošek storitve?

- DDV od računov, ki so vezani za vzdrževanje in popravila vozil, ki so v slabšem stanju in jih je potrebno pred prodajo popraviti?

- Akumulator, brisalci, karoserijski deli, stroški servisov, stroški prevoza oz. avtovleke?

- DDV od računov za tehnični pregled, ki ga pred prodajo opravi prodajalec?

- DDV od posrednika, ki izda račun za zavarovanje vozil pred nakupom (dejansko to zavarovanje in tehnični pregled prejme kupec, račun pa je izdan na prodajalca? Na izdanem računu s strani prodajalca ni navedeno dodatno zavarovanje in tehnični pregled.

Ad 1) DDV implikacije pri pridobitvi rabljenega vozila iz Unije ter določitev davčne osnove

Upam, da sem pravilno razumela vaše vprašanje, da se slednje nanaša na DDV implikacije pri pridobitvah rabljenih kopenskih motornih vozil iz Unije, ki so vedno namenjeni nadaljnji prodaji.

Če je moje razumevanje pravilno, potem le opozarjam, da je treba najprej v vsakem posameznem primeru posebej preveriti, ali gre res za pridobitev rabljenega kopenskega motornega vozila. Skladno s tretjim odstavkom 3. člena ZDDV-1 se kopensko motorno vozilo šteje za novo, če je izpolnjen eden od naslednjih pogojev:

  • dobavljeno je pred potekom šestih mesecev po datumu, ko je bilo prvič dano v uporabo, in

  • z njim ni prevoženih več kot 6000 kilometrov.

Če davčni zavezanec, ki ima sedež in