Danes je 13.7.2024

Input:

DDV implikacije pri prodaji rabljenega vozila davčnemu zavezancu iz EU

1.9.2023, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 5 minut

2023.07.2.1 DDV implikacije pri prodaji rabljenega vozila davčnemu zavezancu iz EU

mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka

Opis primera:

Družba je za opravljanje oproščene dejavnosti po 42. členu ZDDV-1 uporabljala rabljeno vozilo, ob nabavi katerega ni smela odbiti DDV. Sedaj bi to vozilo prodala davčnemu zavezancu v EU. Ali prodajo opravi kot oproščeno po 3. točki 44. člena ZDDV-1?


Kaj pa v primeru, če družba DZ v EU proda rabljeno vozilo, ob nabavi katerega si je DDV lahko odbijala (tudi električno vozilo), potem vozilo proda po 46. členu ZDDV-1? Če je vozilo kupila po 3. točki 44. člena ZDDV-1 in ga proda naprej, ga proda obdavčeno (torej 22 % v Sloveniji ali po 46. členu ZDDV-1 v EU)?

Rešitev primera:

Vsi odgovori, ki sledijo, temeljijo na predpostavki, da se vsa vprašanja, navedena v opisu primera, nanašajo na kopensko motorno vozilo, ki se ne šteje kot novo skladno s tretjim odstavkom 3. člena ZDDV-1.

Ad1

Splošno pravilo določanja kraja dobave blaga iz 19. člena ZDDV-1 določa, da če se blago ne odpošilja ali prevaža, se za kraj dobave blaga šteje kraj, kjer se blago nahaja, ko se opravi dobava blaga. Nadalje prvi odstavek 20. člena ZDDV-1 določa, da kadar blago odpošlje ali odpelje dobavitelj, kupec ali tretja oseba, se za kraj dobave blaga šteje kraj, kjer se blago nahaja, ko se začne odpošiljanje ali prevoz blaga prejemniku.

Kadar torej davčni zavezanec opravi dobavo kateregakoli blaga na ozemlju Slovenije, je kraj dobave tega blaga ta država članica, tudi če se to blago odpelje iz nje. Prodajalec, ki je identificiran za namene DDV, mora pri takšni prodaji obračunati DDV, razen če so v posameznem primeru izpolnjeni pogoji, da je takšna dobava lahko oproščena plačila DDV.