2025.05.1.1 Nov sistem poročanja DDV evidenc in predizpolnjen obračun DDV: Kaj prinaša 1. 7. 2025?
mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka
Od 1. julija 2025 dalje bo treba poleg obračuna DDV, davčnemu organu predložiti tudi evidenco obračunanega DDV in evidenco odbitka DDV (v nadaljevanju: DDV evidenci) v elektronski obliki po elektronski poti. Sprememba, ki temelji zlasti na členih 85., 85.b in 88.d ZDDV-1, predstavlja pomemben korak v smeri digitalizacije in večje avtomatizacije DDV postopkov. Podrobnejša pravila glede vsebine omenjenih evidenc so določena v 150.a in 150.b. členu PZDDV. Za lažje razumevanje novega načina je davčni organ objavil več pojasnil, ki se proti dopolnjujejo in jih je za namene pravilnega razumevanja spremembe priporočljivo upoštevati. To so:
-
Podrobnejši opis: Evidenci obračunanega DDV in odbitka DDV ter predizpolnitev obračuna DDV
-
Kratka vprašanja in odgovori: evidenci obračunanega DDV in odbitka DDV ter predizpolnitev obračuna DDV in
-
Tehnična dokumentacija: Spletni servis za sprejem KIR KPR.
Kdo mora voditi evidenci in kdo ne?
Vsak davčni zavezanec mora v svojem knjigovodstvu zagotoviti dovolj podrobne podatke, da omogočijo pravilno in pravočasno obračunavanje DDV in nadzor davčnega organa nad obračunavanjem in plačevanjem DDV. Trenutno DDV zakonodaja DDV evidenc ne predpisuje, pač pa se upošteva Pravilnik o vsebini, obliki, načinu in rokih za predložitev izpisa podatkov iz elektronsko vodenih poslovnih knjig in evidenc zavezanca za davek (Uradni list RS, št. 59/07, 126/07, 107/09, 55/13,…